Siemens TK65001 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK65001 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

unica 07-08-2019

Totaal geweldig apparaat

Omdat wij de machine nu 10 jaar hebben.
35910 kopjes koffie gemaakt
1 x nieuwe brouwunit geplaatst.
1 x alle slangen vernieuwd
Om de 2 weken brouwunit schoon maken.
Volgens rode knop onmiddellijk reinigen en ontkalken
Wij hopen nog lang gebruik te maken van dit geweldige machine

Syb 04-09-2017

Geweldig apparaat, toch errorcode 8

Na 16000 kopjes en 6 jaar trouwe dienst gaf het apparaat een errorcode 8. Het moment om het hele apparaat eens goed schoon te maken. Na montage van de gereinigde zetgroep, koffieoverloop en de contacten van de lekbak weer koffie als de vanouds. Inderdaad nog steeds met ongelijke koffieuitloop in de 2 pijpjes, maar dit is geen probleem met 1 kopje per zetbeurt. Nadelen zijn wel het onmogelijk te vullen bonenreservoir en de zinloze energie verbruikende warmhoudplaat.
Dus op naar de 20000 kopjes.

Pluspunten

• Gemakkelijke instelling koffiesterkte, maalgraad
  • Goed schoon te houden
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Bonenreservoir lastig bijvullen
  • Warmhoudplaatje
  • Niet meer te bestellen

N. Vlaar 04-12-2016

Geweldig koffieapparaat

Het apparaat nu 5 jaar in gebruik. In het begin getest welke koffiebonen voor ons de beste smaak aan de koffie geven. Uiteindelijk blek de koffieboon van de HEMA het lekkerste. De maling en sterkte is uitstekend in te stellen (beter dan ik bij anderen heb ervaren) Inderdaad moet je af en toe de contacten in de opvangbak en de taptuitjes reinigen maar dan werkt het gewoon zonder problemen. Wat wij wel doen is ons houden aan de ontkalking en reiniging. Dit met de tabletten die Siemens ons adviseert. Onze visites zijn ook altijd optimaal te spreken over de kwaliteit, dus zeker een aanrader!

SO what 26-03-2014

Gemiddeld 7 kopjes koffie gezet per dag. Apparaat bijna 5 jaar in gebruik. Laten repareren, omdat de koffie in het lekbakje terecht komt en niet in het koffiekopje, reparatie kosten E. 250.00 , moest een nieuw zetgroep in en pakking enz., interne lekkage. Na het repareren zat het uitlooppijpje voor opschuimen er niet bij, wel een nieuw opgestuurd gekregen, moest wel foto doormailen, wel gedoe allemaal.
E. 568.00 betaalt voor de machine. Ontkalken en reinigen van de machine op tijd gedaan, tabletten zijn ook duur in aanschaf . Koffie is nooit lekker warm, ook al stel je het in op heet. Nu geeft de machine een hard "klak geluid" na het bonen malen en aanzetten, nagevraagd of dit normaal is , antwoord "ja", want er zit een nieuw zetgroep in, voorheen dit geluid nooit gehoord. 1 jaar garantie op de reparatie. Conclusie: wij kopen nooit meer een siemens apparaat.

Jozef 28-07-2016

Helemaal dezelfde ervaring. In hun (dure) producten zitten onderdelen die niet goed ontworpen zijn voor een gebruik volgens hun voorschriften. In plaats van een goedkope herstelling door hun reparatiediensten proberen ze natuurlijk allerlei onnodige onderdelen te vervangen om de herstelprijs op te drijven tot grote bedragen. Bij u blijkbaar bijna een halve nieuwe machine? Hopen ze aldus dat je de volgende maal weer een Siemensmachine gaat kopen, dan zijn ze bij mij in elke geval aan het verkeerde adres. Andere dure maar brakke machines zijn er bij andere merken ook. En de verbruikersvereniging, die slaapt rustig voort...

C.Heijstek 10-12-2012

Na ruim 2 jaar (net buiten de garantie) viel de gemalen koffie steeds vaker in het afvalbakje. Regelmatig gaf het apparaat een Error-8. Hiervoor contact opgenomen met Siemens. De reparatie gaat 200 euro kosten. Het apparaat heeft mij 565 euro gekost, maar ik heb dit er niet voor over, omdat het niet duidelijk is hoelang het apparaat het hierna nog blijft doen. Voor iets meer geld koop je een nieuwe, dus ik heb nu een piston-machine gekocht. In die vol-automaten heb ik namelijk niet meer zoveel vertrouwen.

Willem020 08-10-2011

Vandaag de machine maar eens goed schoongemaakt. Er zijn inmiddels 5500 koppen koffie meegezet (zag ik op scherm staan , ik turf het niet hoor). Apparaat ca 2,5 half jaar in gebruik en bevalt prima. Alleen laatste tijd werd de koffie een beetje scheef verdeeld bij het zetten van twee kopjes. Dus dan doe je steeds 1 kop per keer maar toch niet echt goed. Ik heb hem van buiten goed schoon gemaakt en met een stukje bambo (van een barbecue prikker) door het licht verstopte tuitje (bij mij de linker) eens flink door geprikt en dan meteen een xxxl koffie er door en naspoelen. Na dit een keer of 3 gedaan te hebben werkte het weer prima: beide kopjes krijgen precies even veel koffie.

Bij anderen las ik dat de opvangbak soms signaal geeft dat deze er niet in zit: ik heb dat zelden maar min tip is om altid bij spoelen er een kopje onder te zetten en na het legen met een stukje keuken papier de twee metalen contactjes droog te maken.

Qua ontwerp vind ik het een hele mooie machine maar wat niet zo praktisch is, is het bijvullen van de koffie bonen. Een rond/cilindervormig reservoir had handiger geweest en dat zie je nu ook bij de nieuwe modellen. Nu moet je de bonen er met de hand een beetje induwen. Water reservoir is weer wel prima.
Als hij op is koop ik direct het nieuwste model.

puck1970 25-11-2011

@keeszon1 ook bij ons apparaat is het linker uitgiftepijpje verstopt. het frontje heb ik inmiddels eraf, je verdere beschrijving begrijp ik niet helemaal. kun je uitleggen wat je bedoeld met het zwarte uitgiftepijpje eruithalen?

keeszon1 16-10-2011

dat het tuitje verstopt zit kan je ook verhelpen door met een kleine schroevendraaier aan de onderkant van de uitgiftetuitjes het palletje indrukken en aan de zijkanten de schroevendraaier er voorzichtig tussenzetten en het voorpaneel eruit halen dan zie je het slangetje zitten dat eraf halen dan kan je het zwarte uitgifte tuitje eruit halen en dan vervolgens samen met een schoonmaak tablet enige tijd in warm water onderdompelen en dan kan je alle aanslag eruit schudden

Sjaak Flipse 11-09-2011

Sinds twee maanden in het bezit van dit apparaat en ik ben zeer tevreden. De koffie smaakt heerlijk en ziet er fantastisch uit met een mooie schuimlaag.
Het apparaat geeft een ruime keuze aan wat betreft soorten te maken koffie, zodat na een aantal proeverijen de favoriete smaak snel gevonden is en gemakkelijk via het display is terug te vinden, zeer handig wanneer huisgenoten een andere keuze maken. Ook het maken van cappuccino is eenvoudig te doen (wat bij ons vorige apparaat steeds tot problemen leidde). Een groot voordeel van deze machine is ook dat hij telkens wanneer het apparaat wordt uitgezet (op eco) gaat spoelen wat inhoudt dat hij steeds schone leidingen houdt wanneer hij niet wordt gebruikt. De percolator schoonspoelen is heel gemakkelijk, je kunt echt binnen in het apparaat schoonmaken door deze eruit te nemen. Het apparaat binnenin vind ik er telkens weer vrij schoon (en droog!!) uitzien. Het water- en koffie-reservoir zijn weliswaar niet groot, maar voor gewoon dagelijks gebruik (2 pers.) ruim voldoende.
Het reinigings- en het ontkalkingsprogramma is ook eenvoudig te doen, mede dankzij de aanwijzingen via het display, ideaal.
plussen: Eenvoudige bediening, eenvoudige reiniging, naspoelen bij uitzetten, duidelijk display minnen: het warmhoudplaatje is eigenlijk overbodig wanneer je slechts een aantal kopjes per dag
een kopje koffie neemt; onvoldoende tijd om het kopje voor te verwarmen

Jozef 28-07-2016

Wacht nog een beetje, ontkalk als het je niet uitkomt en laat uw gasten wachten, reinig en beschouw het apparaat als een hobby waar ook koffie uitkomt. Ik zie teveel fora met steeds dezelfde problemen. Herstel zelf (dikwijls minder dan 25 euro voor klassiekers zoals een slecht ontworpen kleppensysteem) want op youtube en internet vindt je genoeg handleidingen om te herstellen, echter nooit van Siemens zelf want dat is tegen hun verdienmodel!

00PaulvH 01-09-2011

In oktober 2008 kocht ik deze dure espresso machine. Na ruim 2,5 trad er een storing op, de koffie eindigde niet in het kopje maar in de lekbak.

Toen ik contact op nam met Siemens gaven ze aan dat dit vaker voorkomt en dat ze dit kunnen verhelpen, voor de prijs van € 209,-.
Ik vind dat erg veel geld. Ik was met name verbaasd over het feit dat ze dit heel normaal vinden en dat deze repartie over een paar jaar weer te verwachten is, gezien onderstaande reactie van siemens:

"Het is niet ongebruikelijk dat espressomachines na een paar jaar onderhoud nodig hebben. Tussen de 1500 en 3500 koppen klein onderhoud en boven de 3500 koppen groot onderhoud. Buiten de fabrieksgarantie van 2 jaar zijn er helaas kosten verbonden aan een reparatie, te weten maximaal euro 209,--"

Volgende keer keer voor mij geen siemens meer.

unica 08-10-2011

Ook wij hebben dit probleem gehad.
Met een kunstof slangetje dat over het pijpje gaat waar de koffie uit komt geschoven en het andere pijpje waar ook de koffie uit komt met een vinger dicht gehouden.
Het uit einde van het slangetje in je mond en dan blazen en zuigen dan komt alle prut die in het pijpje zit los, zodoe je dat dan ook met het andere pijpje en je heb dan € 209,00 verdiend.
stand van mijn espressomachines 8366 kopjes koffie.
Suc6

Jozef 28-07-2016

Een gevolg van volgens de fora een "slecht ontworpen" kleppensysteem volgens een Siemenshersteller. Een verbeterde versie kostte minder dan 20 euro... voor de doe-het-zelver.
Siemens is nooit verlegen, dat hoort niet thuis bij hen of hun broertjes bij de "grote merken".

hans drost 07-12-2011

unica
Bedankt voor je tip. Het helpt dus je bespaart een heleboel euro's terwijl Siemens je in de waan laat dat de machine een onderhoudsbeurt nodig heeft.

danielle21nl 28-11-2011

Ik sluit me hier volledig bij aan. Onze machine "plofte" de eerste keer na 2 jaar. Gelukkig hadden we garantie bijgekocht want hetzelfde gebeurde zo'n 1,5 jaar daarna weer. Het apparaat is inmiddels 5 jaar oud en de koffie is erg bitter. Kan hem voor een beurt op laten halen, minimale kosten EUR 235,-- Om die reden nu maar eens een "goedkoper" apparaat gekocht....

Margaretha1952 02-08-2011

Mooi apparaat, goede koffie, maar vertoont snel een gebrek.
Na 2 jaar moet apparaat voor onderhoudsbeurt, omdat de koffie ongelijk wordt verdeeld.
Uit een pijpje komt niet of nauwelijks koffie meer. Dit ondanks alle schoonmaak- en ontkalkingsbeurten. Kosten onderhoudsbeurt: € 200!

Jozef2011 13-11-2010

---------- update review, 13-11-2010 ----------
Apparaat weer terug van reparatie. Hij maalt weer goed en de koffie komt in het kopje ipv in de waterbak. So far so good. De koffiemolen werkte niet door vocht, meldde de reparatiebon. Wat me dan stoort is dat op de reparatiebon staat: gerepareerd uit coulance. Dit terwijl de molen niet werkend terug kwam uit de vorige reparatie. Al met geldt hier hopelijk ook: drie maal is scheepsrecht. Hoewel een van de koeriers wel wist aan te geven dat dit type nogal eens ter reparatie wordt vervoerd. Afwachten dus.

---------- 1e review, 09-10-2010 ----------
Na aanvankelijke tevredenheid, ben ik nu ontevreden. Het komt regelmatig voor dat de koffie niet in het kopje komt, maar rechtstreeks in de afvalbak wordt gedeponeeerd. Dit komt vooral voor na gebruik van het stoompijpje. De fout moet ergens in het mechaniek zitten. Dus heb ik het apparaat ter reparatie aangeboden. Na enige tijd retour ontvangen met de mededeling dat er niets met het apparaat aan de hand is. Inmiddels zitten we weer met hetzelfde euvel. Heeft de reparatieafdeling wel serieus naar het probleem gekeken?
Mijn puntenwaardering heb ik gerelateerd aan mijn bevindingen omtrent de mankementen en de slechte reparatie.

haagcaab 18-03-2012

klopt heb ik ook vaak. Kan siemens volgens mij niets aan doen. Heeft te maken met het malen vd bonen. Ik denk dat de galdheid of juist ruwheid van de bonen hierin meespeelt. Als de machine daardoor niet de juiste hoeveelheid bonen gemalen krijgt keurt hij deze af en deponeert ze deze in de afvalbak. erger is dat er af en toe wel koffie gemaakt gaat worden en die is echt, echt niet te drinken!
Groet,

Joost

Brigit philipsen 01-11-2010

Het is een erg praktische machine, je kunt er op verschillende manieren koffie mee zetten.
Hij is mooi van vorm, de koffie smaakt goed en zelfs cappucino is makkelijk te maken en ook schoon te maken.

svdp3 22-10-2010

Goede koffie, werkt redelijk snel en wat stiller tov een Delonghi (deze staat thuis, de Siemens op t werk).
De sterkte/hoeveelheid koffie dmv de twee draaiknopjes instellen werkt erg simpel.
Nadelen:De warmhoud plaat voor de kopjes bovenop wordt niet echt goed warm (door de ECO modus).
En koffieprut is vrij vochtig waardoor het koffie prut bakje lastiger schoon te maken is.
Bovenreservoir zou wat groter mogen zijn.
Al met al een aanrader, makkelijk in gebruik en geeft erg lekkere koffie.

Rob Koning 01-10-2010

Na eerst een miskoop van een Italiaanse schoonheid, die het bij het eerste gebruik al begaf, is onze keuze op deze machine gevallen. Misschien iets minder frivool vormgegeven, maar het ziet en voelt wel degeljk aan (made in Switzerland). Instructie en bediening is zeer eenvoudig. Espresso goed heet en mooie crèma laag (met "Izzo" bonen). Melkschuim gaat ook prima, slangetje in 1/2 L pak melk, kopje eronder en knopje indrukken. Machine geeft zelf aan wanneer ontkalking en onderhoud nodig is. Je hoeft geen dure filters te geruiken(zoals bij ons vorige apparaat elke 2 maanden á 15 Euro en deze was na drieëneenhalf jaar toch ook al kapot). Tot nu toe erg tevreden.

butterhuis 31-07-2010

We hebben het apparaat nu bijna 1 jaar in ons bezit. Het is 2 keer ter reparatie retour gestuurd. Melkopschuimer pompt de melk keurig over maar schuimt onvoldoende.
Wat ons zeer verbaast is dat de keuzemogelijkheid van 1 of 2 koppen koffie een wassen neus is. De waterhoeveelheid wordt namelijk wel aangepast maar de hoeveelheid koffie niet. Je krijgt dus bij 2 koppen koffie 2 slappe bakken.
Wij gebruiken nu uitsluitend de mogelijkheid van 1 kop koffie. Kwaliteit van de koffie is dan uitstekend

Henk-JanS 22-06-2010

We hebben dit apparaat nu inmiddels een jaar, en zijn de 1000 kopjes koffie gepasseerd. Hij zet prima koffie, kan goed ingesteld worden, maar we lopen nu en dan toch tegen wat problemen aan...

De lekbak heeft een voeler om te controleren of die wel aanwezig is. Bij ons is die voeler niet helemaal lekker, zodat om de haverklap het apparaat aangeeft dat de lekbak mist. Da's vervelend, want dat doet 'ie ook halverwege het koffiezetten of opschuimen.

Ook wil het nog wel eens voorkomen dat de bonen niet lekker doorlopen naar de maler. Dan spoelt 'ie de al gemalen bonen weg en geeft aan bonen bij te vullen.

Aan de pluskant: melk opschuimen gaat prima. Na het schuimen even doorspoelen met melk en schoon is 'ie. Stoompijpje gebruiken we nooit voor thee of andere zaken.

Een goed apparaat - maar wel met nukken die het koffiezetten niet altijd tot een feest maken!

bc19 14-05-2010

Sinds enkele weken in het bezit van dit apparaat. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
De koffie smaakt heerlijk. Al vrij snel mijn favoriete koffieboon en apparaat-instellingen gevonden.
Het apparaat kent meer dan voldoende instellingen om naar jouw favoriete kopje koffie toe te werken. De koffietemperatuur vind ik (ik heb gekozen voor de hoogste warmtestand) mede gezien het feit dat mijn kopje koffie voorzien is van een fijnere maling en een grotere hoeveelheid koffie per maling, voldoende. Uiteraard verwarm ik het kopje wel altijd eventjes voor middels heet water; het warmhoudplaatje is hiervoor niet geschikt en m.i. derhalve vrij zinloos.
Het water- en het koffiereservoir zijn voor mij als alleenstaande en niet grote koffiedrinker voldoende groot. Ben je een dagelijkse grootverbruiker dan zul je wat vaker moeten bijvullen.
Het dagelijkse onderhoud stelt niets voor; lekbak uitspoelen en schoonvegen.
Wekelijks de perculator schoonspoelen is ook een fluitje van een cent; uitnemen (prima constructie; ik heb apparaten meegemaakt waarbij dit vaak zeer moeilijk gaat), afspoelen en laten drogen. De perculatorbehuizing vind ik er telkens weer vrij schoon uitzien; ik tref maar zeer weinig koffiemaalsel aan.
Aan het gebruik van het reinigings- en het ontkalkingsprogramma ben ik nog niet toegekomen.
Het uiterlijk en de grootte van het apparaat voldoen aan mijn voorkeur. Het gebruikte kunststof lijkt mij van een goede kwaliteit te zijn; ik verwacht dat dit apparaat haar goede uiterlijk blijft behouden.
Over de betrouwbaarheid en daarmee ook over de Siemens-service kan ik (gelukkig) nog niets vermelden.

ferdi2711 04-03-2010

Een fantastisch apparaat. Na jaren tevreden te zijn geweest over Senseo-koffie is dit toch ff helemaal anders....LEKKER!!
Senseo is in vergelijking tot deze koffie opgewarmt water met een koffiesmaak. Super opschuimer van melk voor de cappuchino. Altijd direct klaar voor gebruik en goede temperatuur. Vele instellingsmogelijkheden qua sterkte en soort koffie.

Martin3-3 03-03-2010

Leuk apparaat.

Pluspunten:
Koffie smaakt heerlijk, heel veel is instelbaar en het apparaat ziet er goed uit.

Minpunten:
Duurzaamheid.
Ik heb het apparaat nu 6 weken in bezit waarvan deze al twee weken in het bezit is van Siemens voor reparatie: melkopschuimer defect. Het apparaat is netjes opgehaald dus dat is goed geregeld door Siemens. Ik heb maar eens gebeld om te vragen hoeveel tijd Siemens nog nodig dacht te hebben voor de reparatie. De vriendelijke vrouw van Siemens wist mij te vertellen dat ze (nog) niet begonnen waren aan de reparatie. Tijdens de vier weken dat het apparaat wel functioneerde hadden we lekkere koffie. Dat dan weer wel.

231078 04-02-2010

Een superapparaat. Behoeft geen verdere toevoeging aan eerder vermelde reviews. Pluspunten: alles instelbaar, alles wordt weergegeven wat je moet doen, de koffie smaakt perfect, het apparaat ziet er mooi uit!! Minpunten: niet geheel geruisloos, en hij aan de grote maat en we drinken meer koffie.

eric-nh 26-01-2010

We hebben het apparaat nu een week in huis en ik moet zeggen; na de senseo eindelijk weer een echte bak koffie, espresso, latte magiato of capucino. Alles is in te stellen, sterkte, hoeveelheid, maalgraad van de bonen, temperatuur.
In een woord een geweldig apparaat en neemt niet meer ruimte in als de senseo en losse waterkoker.

Alleen de schuimkraag van de capucino krijg ik nog niet goed, maar dat ligt misschien aan de melk. Dat moet ik nog zien uit te vinden.

Maar de koffie is in een woord heerlijk.
Een klein puntje, ondank de instelbaarheid van de temperatuur zou het voor mij nog iets heter mogen.

De duurzaamheid kan ik nog weinig van zeggen, maar valse meldingen of zo hebben wij nog niet gehad.

gerda2010 31-12-2009

hallo bij deze wil ik meedelen dat het apparaat voor ons geweldig is koffie lekker temperatuur goed. we hebben hem gekocht bij BCC en daar zijn wij ook zeer tevreden over, goede uitleg van verschillende machines. ik wens jullie allemaal een gezond 2010, met veel lekkere koffie gr.saartje

pippipoes 29-12-2009

We hebben eerst de tk52001 gehad en welgeteld 4 dagen geprobeerd. De temperatuur was lauw, het apparaat maakt erg veel herrie en het vervelendste was dat ie elke 10 mininuten na het laatst gezette bakkie ging spoelen, net als je trek had in nog een bakkie. Hebben nu zijn 'iets' duurdere broertje, de TK65001 (S50) en wat een wereld van verschil...veel minder herrie, handige bediening, keuze met draaiknop van koffiesterkte en hoeveelheid koffie ( ook met 1 knop twee kopjes zetten), schoonspoelen kun je zelf instellen na welke tijd dit gebeurd en ook dit maakt veel minder herrie.
Temperatuur van de koffie kun je ook instellen, en melk opschuimen gaat ook een stuk makkelijker. En ook nog een timer voor 's ochtends een opgestart apparaat. En het belangrijkste....heerlijke koffie!!

Sietse1982 27-12-2009

Deze siemens sinds 2 weken in huis, na een actie bij Mediamarkt voor €600.
De machine werkt inmiddels niet meer, na circa 40 kopjes te hebben gemaakt.

In eerste instantie lijkt koffie gewoon te lopen, echter na het maalproces en enkele druppen koffie komt de melding 'systeem vullen'. Bij de volgende poging krijg ik 'bonen vullen' terwijl reservoir vol zit.

Nu krijg ik bij elke poging de melding 'systeem vullen' dus heb de hoop maar opgegeven dat ik nog een bak koffie uit deze machine krijg.

Ik vind dit erg triest voor een machine van 600 euro. Ook de montage van het stoompijpje ziet er niet degelijk uit en is te laag geplaatst waardoor er alleen hele lage kopjes zonder knoeien onder weggehaald kunnen worden.

Miskoop!

TopGum 11-12-2009

Sinds een paar weken dit apparaat in huis. Het eerste wat opviel, het apparaat is groot en het stoompijpje is niet echt solide. De molen geeft een hard geluid.

Maar als je hier door heen gekeken hebt is het een super espresso machine! Echt een aanrader. Heerlijke koffie met een schuimlaagje erop. Reinigen is een fluitje van een cent.

Wij hebben nog even getwijfeld tussen de DeLonghi ESAM5400 en de Siemens.

Niviuk 19-11-2009

Ondertussen de Siemens ruim een halfjaar in gebruik en nog steeds tevreden. Helaas heeft hij wel steeds wat mankementjes. Nu bleef hij aangeven dat de bakken geleegd moesten worden ondanks dat de bakken leeg en de polen schoon waren. Weer opgehaald door Pro-Assist voor reparatie. Wederom een leen apparaat(eenvoudige uitvoering) en na 3 dagen ben ik toch weer overtuigd van de klasse van mijn eigen apparaat.

Ik hoop alleen dat er als de garantie vervalt nog steeds coulant zal worden gereageerd als er weer wat mis is.